Laatste Nieuws
Nieuwsbrief 22: de laatste racedag.
Donderdag 28 aug. 2014.   Voor de middag: Eerste run mislukt. Helaas kwam Aalt v
Nieuwsbrief 21: Alles voor vandaag afgelast.
Woensdag 27 aug. 2014.   Voor de middag: Wachten Hi guys, how are you doing toda
Nieuwsbrief 20: “Not qualified”.
Dinsdag 24 aug. 2014.   Voor de middag: We vertrokken op tijd van de camping. H
Nieuwsbrief 19: niet gereden, maar wel veel geleerd.
Maandag 22 aug. 2014   Voor de middag: Dank jullie wel voor de vele felicitaties
Nieuwsbrief 18: We hebben een nieuw Wereldrecord!!!
Zondag 24 aug. 2014    Direct bij de eerste poging is het Aalt Toersen gelukt o
Nieuwsbrief 17: Oude schoenen kopen.
Zaterdag 23 aug. 2014.   Gisteren hebben we rondgekeken in diverse winkels en boodsc
Meest gelezen
Nieuwsbrief 08: Hij doet het!
31 aug. 2013.   De Groene Tulp kan rijden. Na een korte onderbreking door z’n
Nieuwsbrief  05: Groene Tulp op Pitstopdag bij Ten Kate Racing.
28 april 2013.   De recordmachine is inmiddels zo ver klaar, dat hij op zijn wielen
Nieuwsbrief 07: Groene Tulp nadert testfase.
22 juli 2013.   Aalt Toersen breekt sleutelbeen. Nou is het ook wat. Zijn we bij
Nieuwsbrief 04
18 maart 2013. Model gekleurd en PK’s gemeten. Het schaalmodel is er nu in de kleuren zoa
Nieuwsbrief 11: De nieuwe Tulp
4 februari 2014.   We kunnen nu wat foto's laten zien van de totaal vernieuwde recor
Nieuwsbrief 09: De eerste proefrit
21 oktober 2013   Proefrit. Bij een eerdere poging kwamen we er achter dat er no

Nieuwsbrief 13: Afbouw bijna voltooid.

22 juni 2014.

 

Na de succesvolle testritten op de RDW testbaan in Lelystad is meteen begonnen met het afbouwen. Dat viel nog wel even erg tegen. Het maken van de polyester stroomlijn was toch veel lastiger dan verwacht. 

 

Hier zien we Maarten en Aalt bezig met het monteren van de polyester delen. De delen moeten heel goed pasgemaakt worden en met snelsluiters gemakkelijk te verwijderen zijn zodat er aan de motor gewerkt kan worden als dat nodig is.

Aalt laat al even zien dat de cockpit goed “past” en dat het zicht van binnen uit goed is. Het reglement zegt dat hij een uitzicht van 120° moet hebben. Er komt een helder ruitje voor en Aalt zal een donkere zonnebril moeten dragen. 

 

De grote neusgaten in de stroomlijn vallen erg op. We zijn toch wel een beetje bang voor het hoog oplopen van de temperatuur op de zoutvlakte en beginnen daarom met zoveel mogelijk koeling. Daarna kunnen we kijken hoeveel werkelijk nodig is. Er komt nog wel iets voor zodat het er wat mooier gaat uitzien. Voordat het zover was moesten natuurlijk eerst de mallen voor het polyester gemaakt worden en dat was stofhappen! Plamuren en schuren.

Het eerste polyesterdeel gemonteerd

 

Eén van de lastigste mallen: het middenstuk. Met houten schotten moet er stevigheid verkregen worden zodat het goed in vorm blijft als de vezelmatten met hars er in komen en goed aangedrukt moeten worden om alle luchtbellen weg te rollen

Hier de “dustmanager” himself. Het eerste deel, het bovenste deel van de staart, is klaar, maar moet nog even wat bijgewerkt worden. Voorlopig wordt alles wit gespoten. De eerste grote sponsor mag de definitieve kleur bepalen.

 

Nadat alle polyester delen op hun plek zaten zijn ze er snel weer afgehaald om te spuiten . Daarna moesten nog een aantal punten aangepakt worden, zoals het maken van een kast om het voorwiel zodat Aalt geen last krijgt van opstuivend zout en zodat we voldoen aan de veiligheidseisen ingeval van een klapband. Na nog wat kleine laswerkzaamheden is alles gedemonteerd en is het frame gespoten. In de loop van komende week zal alles weer gemonteerd worden en zal de Groene Tulp op een echte “Streamliner” beginnen te lijken.   Hieronder het pas gespoten frame dat enkel bestaat uit de voorgeschreven “kooi” met dubbele “roll bar” voor de bestuurder en aan de voor- en achterkant de bevestiging voor een neus en staart welke wel een zo licht mogelijke constructie hebben. 

 

 

 

TT Gramsbergen.

Hans ten Broeke, van BCCP in Gramsbergen, en zij partner Wineke zijn beiden gek van racen en zijn grote fan van ons Groene Tulp project. Ze zijn elk jaar als sponsor aanwezig bij de classic races in Gramsbergen en wilden dit jaar iets bijzonders doen om geld in te zamelen voor ons project. Een prachtig initiatief dat flik wat opleverde en waarvoor wij zeer dankbaar zijn. Daar bovenop komt dan nog een fors sponsorbedrag van hun zelf. We zullen zeker een heel mooi plekje op de kuip vrijmaken voor het logo van BCCP uit Gramsbergen.

 

Winneke, Aalt en Hans in de promotietent tijdens de classic TT in Gramsbergen.

 

Groene Tulp in Assen.

Op vrijdag 27 juni is er in het kader van de TT een motor evenement op De Vaart in Assen.  We zullen daar aanwezig zijn met de Groene Tulp die er dan al heel “echt” zal uitzien. We gaan niet rijden, maar voor wie erg nieuwsgierig is en niet kan wachten om hem te zien, die moet daar even naar toe komen. We hopen op veel belangstelling en het zou mooi zijn als we daar nog wat sponsoren kunnen vinden en mensen die ons willen steunen met een bijdrage als lid van de club van 50/100.

 

Planning.

We moeten nu hoog nodig testen op hoge snelheid. De vliegbasis Twente leek ons een mooie plek met een baan van 3,5 km, maar helaas. Er is daar veel politiek gedoe en ze willen ons daar niet hebben. Onze hoop is gevestigd op een ander vliegveld en als onze contacten woord houden, dan moet er toch zeer binnenkort een seintje komen dat we een startbaan op mogen.  We zijn natuurlijk zeer benieuwd of onze testbank de waarheid spreekt.

 

 

Met vriendelijke groet van het team

De Groene Tulp.

 

Website: www.groene-tulp.nl

e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

Green Tulip / Groene Tulp is een project van Classics Racing  Zwolle (Cees Lubbers) www.classics-racing.nl

 

Nieuwsbrief 14: Tegenslag bij nieuwe test in Lelystad.

9 juli 2014.
 
Op 30 juni gingen we weer naar de RDW testbaan in Lelystad. Op de cockpit na was alles klaar, volledige stroomlijn, mooi gespoten en bestickerd.  Het blokje was ook nog weer onder handen genomen en we waren reuze benieuwd hoe de recordmachine zou sturen met de volledige stroomlijn.
Voor het transport van Zwolle naar Lelystad was Gert Kerkdijk ingeschakeld die met een vrachtwagen van Sent Waninge te hulp schoot. Best lastig om zo’n lang geval te vervoeren.
Aangekomen op het RDW testcentrum werd alles snel in gereedheid gebracht en kon Aalt beginnen met testen.  Na een duwtje van Maarten en Gerrit sloeg de motor aan en we zagen Aalt meteen flink gas geven. De trainingswieltjes waren dit keer wat hoger gezet, zodat Aalt met redelijke snelheid door de kombochten kon gaan zodat hij wat hogere snelheid op de rechte stukken zou kunnen ontwikkelen. 
De racer lag dus erg schuin op het rechter trainingwieltje toen Aalt vertrok, maar na een ferme ruk aan het stuur kwam de machine mooi rechtop en kon het feest beginnen.  De eerste doorkomst ging meteen al zeer voortvarend. Aalt had de machine goed onder controle en kon in de 3de versnelling door de kombochten. Het zag er allemaal perfect uit. Het sturen ging prima en ook de stabiliteit was uitstekend, tot . . .  
 
Gerrit en Maarten helpen Aalt op weg voor de start van de test. (foto H. Keulemans)
 
 
 
 
 
 
 
Hier vliegt Aalt op volle snelheid voorbij. Indrukwekkend!   (foto H. Keulemans)
 
 
 
. . .  na een paar rondjes ineens de motor op volle snelheid vastliep.  Juist voor de “pits” blokkeerde even het achterwiel en was het feest over. Vastloper!  Het positieve was, dat Aalt ook deze situatie goed onder controle had en rustig afremde om de machine beheerst weer op zijn trainingswieltjes kon zetten. Grote vraag was natuurlijk꞉ Hoe kan dat nou?
 

 Hier precies op het moment van de vastloper. Wat rook, een zwarte streep en een beetje onbalans in de  machine (zie de stand van de trainingswieltjes). (foto H. Keulemans)

 

 

Oorzaak.

 Na een korte inspectie bleek dat zich veel stof en gruis had verzameld aan de binnenkant van de stroomlijn en dan ook nog in de buurt van de carburateur en dat is niet zo best.  Het bleek dat onderin de kombochten heel veel vuil lag door het testen van de vrachtwagens op deze baan en dat wervelingen in de stroomlijn deze doen opwaaien. Op het zout van Boneville zal dat ook wel een probleem worden en dus moeten we gaan nadenken over een goed luchtfilter.  Op de thuisbasis in Zwolle werd de volgende dag geconstateerd dat  de hoofdoorzaak een losliggende cilinderkop is geweest. We gebruiken een los cilinderkopje, eigenlijk een verbrandingskamer, welke door een mantel vastgeklemd wordt op de cilinder. Gelukkig was de cilinder niet kapot en de volgende dag gaf het blokje al weer ruim 23 pk op de testbank met een nieuwe zuiger, en er volgt nog een kleine aanpassing aan de cilinderkop zodat het niet weer kan gebeuren.

 

 

Na het aanduwen door Maarten en Gerrit lijkt Aalt eerst de verkeerde kant op te gaan, maar na een rukje aan het stuur kwam de sigaar op 2 wielen en ging het vanzelf goed.  (foto Jan Boer)

 

 

Een paar dagen voor de test was Jan Thiel op bezoek in de werkplaats te Zwolle. Jan Thiel is de meest succesvolle 2-tact tuner aller tijden. In totaal was hij drect betrokken bij meer dan 200 Grand Prix overwinningen met coureurs als Nieto, Tormo, Rossi, Biaggi, Bautista en vele anderen. Ook Aalt boekte 3 GP overwinningen voor Jan  op Jamathi in 1970.  Jan bekijkt de cilinders van Aalt en geeft hem tips.

 

 

Gevolgen.

Zo´n pechgeval konden we absoluut niet gebruiken want we zaten al in grote tijdnood. De Groene Tulp moet binnen 2 weken op transport en er moet nog zoveel gedaan worden zoals cockpit monteren, brandblus inrichting volgens het reglement in orde maken, verbeteringen in de elektronica, luchtfilter maken, testen met lachgas, reserve kuipdelen maken, nog meer stickers van sponsors maken en plakken, een krat voor het vervoer maken en . . . testen, testen en nog eens testen. Ook op hoge snelheid op een heel lang recht stuk.

Alles overwegende hebben we vastgesteld dat het verstandiger is om de recordpoging nog een jaar uit te stellen. Heel erg jammer, maar als je een poging doet, dan moet er een heel grote kans zijn dat die poging succesvol is.  We hebben meer tijd nodig om de gestroomlijnde groene tulp perfect in orde te krijgen zodat hij de snelste is, betrouwbaar is en voldoet aan  het FIM reglement.

Toch hebben we besloten om wel naar Bonneville te gaan, maar met een minimaal budget en de oude Kreidler racer van Aalt. Onze doelen zijn꞉

-          Testen van onze beide motorblokjes onder de Bonneville omstandigheden qua hoogte, warmte, lengte van de baan, toerentallen, schakelmomenten, trekkracht, enz.

-          Goed kijken hoe het er daar toegaat, keuring van streamliners, voorbereiden start, rijden op het zout,  maken van een "return run", meten van de temperatuur, luchtvochtigheid en luchtdruk op verschillende momenten van de dag, enz.

 Wellicht zit er toch nog een FIM wereldrecord in met deze Kreidler racer. Het gaat te ver om hier uitleg te geven over de verschillende klassen in de 50cc waar een record in mogelijk is, maar kort gezegd komt het er op neer dat we willen gaan rijden in de 50cc klasse met halve stroomlijn en vrije brandstof, want we willen natuurlijk testen met onze speciale Aspen brandstof, welke onze sponsor  GVG Oliehandel voor ons naar de VS wil versturen. Ook krijgen we van Motana de door ons begeerde Motul smeermiddelen gratis ter beschikking.

Dit wereldrecord  staat op ruim 130 km/u  en dat lijkt ons niet moeilijk om te verbeteren, maar mag je nooit onderschatten door o.a. reglementen en omstandigheden.

 

Voorbereiding.

In rap tempo moeten nu de benodigde aanpassingen aan de Kreidler racer gedaan worden. Nieuwe voorvork,  voorwiel, achtervork en achterwiel, anders kunnen we niet aan het reglement voldoen. Bovendien moeten we nog een nieuwe stroomlijn maken. Dus nog werk genoeg. Voor het vervoer hoeven we geen speciaal krat te maken, want we nemen hem gewoon in onderdelen mee in het vliegtuig. (Klingt eenvoudig). 

 

Maarten zorgt er voor dat Aalt goed op z´n plek zit en dat alle elektronica goed functioneerd. (foto Jan Boer)

 

 

 

 

 

Planning.

Op 18 augustus a.s. zal een beperkt team vertrekken naar ons Amerikaans teamlid Aalt Doldersum in Los Angeles. Bij Aalt zullen we nog wat voorbereidingen doen en spullen inslaan, waarna we met zijn camper naar het zout vertrekken. Op 22 augustus zullen we de pits inrichten en het zout verkennen. Een dag later is de machinekeuring en vanaf de 24ste kunnen we volop testen en zo mogelijk een recordpoging doen.

In augustus 2015 gaan we dan met de Groene Tulp naar Bonneville.

 

Sponsors.

Op onze website vind je een overzicht van onze sponsors. We zijn zeer verheugd dat wij afgelopen week daar BCCP, JMPB onderdelen en Motul aan hebben kunnen toevoegen. Op de site kun je middels een link zien wat deze bedrijven doen en wat hun producten zijn.

We staan nog steeds "dik in de min", dus we kunnen nog veel meer sponsors gebruiken. Weet je nog een sponsor voor ons, dan graag even een seintje.

 

Nog veel meer foto´s en een video van Gert Vogelzang over de test in Lelystad vind je  op de volgende link꞉   http://dedemsvaartinvogelvlucht.nl/news/headline/908/aalt-toersen-ondanks-veel-zijwind-tevreden-over-test.html

 

Met vriendelijke groet van het team

De Groene Tulp.

 

Website: www.groene-tulp.nl

e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

Green Tulip / Groene Tulp is een project van Classics Racing  Zwolle (Cees Lubbers) www.classics-racing.nl

 

 
 
 
 

Nieuwsbrief 15: De Racer is er al; koffers worden gepakt.

16 aug. 2014.

 

Keihard is er de laatste weken gewerkt aan de oude Kreidler wegracer van Aalt. Diverse aanpassingen waren nodig om te voldoen aan de reglementen van de FIM en de aanvullende reglementen van de AMA. De AMA (American Motorcycle Association)  is de organisator van de Bonneville Motorcycle Speed Trials. Er is een andere stroomlijn op gekomen; de koeling is aangepast met radiateur aan de rechter zijkant; nieuwe Heidenau banden via Martijn Stehouwer met de juiste speedrating; andere achtervork; andere voorvork en nog veel meer kleine aanpassingen zoals kleine nylon dopjes op de voetsteunen, stuuruitslag, enz.

Zo ziet onze “kleine tulp” er uit. We hebben startnummer 120 gekregen. De andere cijfers en letters geven de klasse aan: 50 cc – Speciale constructie met halve stroomlijn – bougie ontsteking en gebruik van eigen speciale brandstof.

 

 

 

 

Hier de rechterkant met radiateur aan de zijkant.

 

 

 

 

 

Natuurlijk is er nog heel veel getest. Vooral met de verschillende brandstoffen. Voor ons is belangrijk dat we precies weten met welke sproeiers, ontsteking, bougie, uitlaat, enz. elke brandstof het meest vermogen geeft. Op het computerscherm zie je rechts een heleboel lijnen over elkaar lopen met steeds kleine afwijkingen. Al onze brandstof testen worden gedaan in nauwe samenwerking met GVG Oliehandel uit Nijmegen, de Benelux  importeurs van Aspen.

 

 

 

Aan Gerrit de eer om  het krat te sluiten met een grote hoeveelheid houtschroeven. Hij heeft ook nog een handvol schroeven in een potje in het krat gestopt, zodat we voor de terugreis ook ruim voldoende schroeven hebben. 

 

 

 

 

 

 

 

Hierboven een foto van het krat in de garage van Aalt Doldersum in LA. Aalt heeft meteen de nodige veiligheidsmaatregelen getroffen en zijn waakhond er op gezet. 

 

 

 

 

Website.

Na deze nieuwsbrief zullen we proberen dagelijks een kort verslag te plaatsen op onze website op de pagina “Bonneville”. Op sommige persoonlijke facebook pagina zul je ook wel foto’s tegenkomen, maar daar komen vaak allerhande reacties op welke soms erg verstorend werken. Het logboek op de website is er voor om onze achterban op de hoogte te houden van ons welzijn en van de resultaten. Omdat ze veelvuldig genoemd zullen worden stellen we hier alle teamleden en supporters even voor:

1.      Het race-team: Aalt Toersen, Maarten Fijlstra en Gerrit Tuenter.

2.      Het management team: Cees Lubbers en Bernard Veneman

3.      De kwartiermakers: Hennie en Dik Toersen

4.      Het Bonneville Support Team: Aalt Doldersum (USA) en Jan Engelbertink

5.      De supportersclub: Wineke en Hans ten Broeke en Jan-Maarten van Dongen (USA)

 

Het Programma.

Maandag 18 aug. gaan de kwartiermakers Hennie en Dik, met Aalt en Jan naar Aalt Doldersum in LA. Alle benodigdheden worden hier bij elkaar gesprokkeld, geleend en gehuurd, zodat we onze totale uitrusting, de olie en brandstoffen en de boodschappen voor eten en drinken onderweg, bij elkaar hebben. De brommer moet uit het krat en weer “rolbaar” gemaakt worden. Daarna laden we alles in de grote camper (een “fifthwheel”)  van Aalt D. en gaan we op weg voor de tweedaagse rit naar de Bonneville Zoutvlakte. We staan daar op de KOA camping in Wendover West en zullen daar de 21ste aug. ’s avonds aankomen.

 

Op 22 aug. zullen de andere teamleden zich dan bij ons voegen op de camping of in een nabij gelegen hotel.

 

Op 23 aug. start het evenement Bonneville Motorcycle Speed Trials met het in orde maken van de papieren en de keuringen van machines en kleding.

De Speed Trials beginnen dan op zondag de 24ste aug. na een “riders meeting” om 7:00 u in de ochtend en gaan door tot vrijdag 28 aug. om 15:00 u. 

Daarna gaan de manschappen snel weer terug naar huis en een deel gaat door met vakantie.

We hopen dat we veel waardevolle testruns kunnen maken en dat we de motor voor onze Streamliner goed onder controle kunnen krijgen onder de omstandigheden op de Zoutvlakte.

Mochten onze verrichtingen ook nog resulteren in een Wereldrecord in de 50cc klasse met “Halve Stroomlijn”, dan horen jullie dat zeker via de website en komt er een feestje in Zwolle. Zeker is dat na deze testen er weer de volle aandacht zal zijn voor het verder ontwikkelen en testen van de Groene Tulp Streamliner waarmee dan het absolute record in 50cc klasse verbroken moet worden.

 

De zout conditie.

Hier raken we toch even een teer punt. Het is op de Bonneville zoutvlakte een erg nat jaar. Net als een paar jaar eerder is het eerste grote evenement (de Speed Week van 9 t/m 15 aug.) afgelast omdat er water op de banen staat. Van paniek is geen sprake, maar het is wel heel erg spannend of dat allemaal wel goed komt. De organisatie houdt ons voor dat het nu snel opdroogt, dat de weersvooruitzichten goed zijn en dat het er op dit moment alle schijn van heeft dat het door gaat. We kijken meerdere keren per dag op de website van de organisatie op de pagina met de “Salt Conditions”. We hopen toch echt dat Bertha, en hoe die stormen ook maar mogen heten, daar een beetje uit de buurt blijven. Het zal toch niet . . . grrrrr.

We moeten maar optimistisch blijven, volop doorgaan met de voorbereidingen en pas het gas dicht draaien als de wedstrijdleider met de rode vlag begint te zwaaien.

 

Met vriendelijke groet van het team

De Groene Tulp.

 

Website: www.groene-tulp.nl

e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

Green Tulip / Groene Tulp is een project van Classics Racing  Zwolle (Cees Lubbers) www.classics-racing.nl

 

 

Nieuwsbrief 16: De eerste stapjes op het zout.

Donderdag 21 aug. 2014.

 

Eindelijk lukt het om weer wat te melden. Vandaag  zijn we in Wendover aangekomen vanuit Las Vegas.  We staan op de KOA camping. De hotels/casino’s zijn hier lang zo groot niet als in Las Vegas.

Eerst even terug naar gistgeren (woensdag). We vertrokken direct na de middag vanuit LA en zaten al vrij snel op de Freeway 15, één lange, vrij rechte weg naar Las Vegas. Halverwege werd de motor van de auto een beetje te warm en ging er een lampje branden. We hebben even wat rustig aan moeten doen en er is natuurlijk wel even in het instructieboekje gezocht naar het probleem. Gelukkig viel het mee en nu is alles weer onder controle. Net na het oversteken van de grens van Calafornia naar Nevada zagen we het casino Buffalo Bill, waar Dik speciale herinneringen aan heeft omdat hij er met zijn Indian motortocht in 2008 geweest is en ook met de Achtbaan van het hotel een tochtje gemaakt heeft. We kwamen om ca. 18:00u aan op de KOA camping dat aan de Strip tussen de grote hotels is gelegen. Ongeloofelijk wat een gebouwen en wat een mensen met daartussen ook nog heel veel vreemde vogels. We gingen maar snel zoeken naar een plekje om wat te eten, maar na een foute aanlooproute naar de Strip, met een grote omweg, was de honger zo groot, dat we maar de eerste de beste hamburgertent zijn binnengegaan. Daarna nog even een rondje gelopen langs en door wat van die grote feesttenten. Bij Mirage hebben we nog een mooie fonteinshow gezien. De piraten voorstelling bij Treasure Island was tijdelijk “buiten gebruik”.  Op de terugweg dachten we een stuk van de route af te snijden door dwars door het hotel/casino Circus Circus te gaan lopen, want onze camping ligt bij de achterzijde van dat hotel. Op gevoel liepen we door de lange paden tussen de gokautomaten en speeltafels  recht door het casino tot we bij de grote kermis kwamen. De kermis was in een ontzettend grote hal met achtbaan en allerlei martelwerktuigen welke je in pretparken en op grote kermissen ziet, en daar waren we ineens de weg kwijt en verdwaald. Met hulp van de security wisten we er uit te komen en de camping te bereiken.

We hadden nog wel netjes geregeld dat we voor 6 devices internet toegang kregen, maar het lukt absoluut niet om verbinding te krijgen.

Donderdagochtend nog weer geprobeerd, maar nee hoor, en we wilden vroeg vertrekken, snel  ontbijten, inpakken en karren maar, richting Wendover. Een ritje van 405 mijlen, waar we vanaf 8:00 tot 16:00 over gedaan hebben. Bij Wendover verloren we ook nog een uurtje, want Utah zit net weer in een andere tijdzone.

Nadat we de camper afgekoppeld hadden zijn we direct even naar de zoutvlakte gereden om te kijken hoe het zout er bij ligt. Langs de rand zagen we nog wel wat plassen. Na een tijdje kwamen er een paar auto’s terug vanaf de racebanen en die hebben we aangehouden om te vragen hoe het er bij staat. De man van de bestelauto vertelde ons dat de voorbereidingen goed verlopen. De banen zijn klaar en hij is er zeker van dat het gewoon doorgaat. De 5-mijl baan, waar wij op gaan rijden, ligt er volgens hem perfect bij.

Toen we op de camping terugkwamen begon het erg te waaien en kwamen er een paar grote donkere wolken aan. Het begon ook te regenen, maar zoals we onderweg ook al ervaren hadden, was het nu ook zo dat de regendruppels nauwelijks de grond raken. Het grootste deel van de regendruppels is al weer verdampt voordat het de grond raakt.  Het zal vanacht misschien nog wat regenen, maar er zal nauwelijks regen vallen, dus we hebben er wel vertrouwen in dat het zout goed blijft. Als we naar de verwachting kijken, dan hebben we nog wel  t/m zaterdag kans op wat regen  en daarna wacht de zon weer op ons.

Morgen (vrijdag)  hebben we nog een rustige dag en zaterdag moeten we ons melden voor de technische keuring. We hopen dan versterking te krijgen van Maarten en Gerrit die ons achterna komen.

Hieronder een paar foto’s.

 

De achterklep van de camper kan helemaal open en alle spullen kunnen zo gemakkelijk ingeladen worden.

 

De laatste tankstop in California het hier de camper van Aalt Doldersum in vol ornaat. Wat een fijn ding voor ons doel .

 

Net over de grens van California naar Nevada (waar legaal gegokt mag worden) staan midden in de wildernis een paar giga casino’s zoals deze Buffalo Bill. Dik was hier in 2008 op uitnodiging van z’n Amerikaanse Indian Motor-vriend, die hier manager was. De mega achtbaan die je op de foto goed kunt zien en welke in het hotel begint en ook weer eindigt, gaf nog weer een raar gevoel in de maagstreek. 

 

Dit is dan ons plekje op de KOA camping midden tussen de super grote hotel-casino’s in Las Vegas.

 

Er zijn er meer op de camping die een motor bij zich hebben. 

 

Hier 1 van de priraten schepen welke elke avond een gevecht met elkaar uitvoeren op het meertje voor hotel Treasure Island. Helaas was de voorstelling afgelast.

 

Even wachten op de mooie waterfontijn show voor het hotel Mirage.

 

Er brand een lampje op het dashboard, dus even zoeken wat de oorzaak kan zijn.

 

Onderweg in de pick-up; Bonneville here we come!

 

Ja jochie, hier moet het gebeuren. Aan de randen is het nog wat zoute pap, maar in de verte kunnen we de organisatoren druk aan het werk zien met het inrichten van het grote evenement: de Bonneville Motorcycle Speed Trials.

 

Nee, deze truck komt niet uit de sneeuw, maar uit het zout. We vroegen de chauffeur ook nog of het zijn eigen auto was, maar met een grote grimas op z’n gezicht vertelde hij dat hij niet zo dom was en deze auto gehuurd had.

 

Bekende figuur uit Wendover-West.

: Строительство домов под ключ. Быстрая строительство домов под ключ недорого. Строительство кирпичных домов под ключ. Технология строительства каркасного дома. Качественное строительство каркасных домов. Строительство домов каркасно щитовых. Ремонт крыши частного дома. Быстрый ремонт своими руками частный дом. Частный дом капитальный ремонт. Самоделки для рыбалки видео. Лучшие самоделки для рыбалки своими руками. Самоделки для рыбалки фото.
Укладка ламината своими руками. Какова стоимость укладки ламината. Работа укладка ламината. Бизнес идеи для начинающих. Как начать бизнес без вложений. Строительный бизнес с чего начать. Фото поделки своими руками. Лучшие поделки для сада своими руками. Как сделать поделку своими руками. Дизайн гостиной фото. Красивый дизайн гостиной в квартире. Гостиные маленькие дизайн.