Laatste Nieuws
Nieuwsbrief 22: de laatste racedag.
Donderdag 28 aug. 2014.   Voor de middag: Eerste run mislukt. Helaas kwam Aalt v
Nieuwsbrief 21: Alles voor vandaag afgelast.
Woensdag 27 aug. 2014.   Voor de middag: Wachten Hi guys, how are you doing toda
Nieuwsbrief 20: “Not qualified”.
Dinsdag 24 aug. 2014.   Voor de middag: We vertrokken op tijd van de camping. H
Nieuwsbrief 19: niet gereden, maar wel veel geleerd.
Maandag 22 aug. 2014   Voor de middag: Dank jullie wel voor de vele felicitaties
Nieuwsbrief 18: We hebben een nieuw Wereldrecord!!!
Zondag 24 aug. 2014    Direct bij de eerste poging is het Aalt Toersen gelukt o
Nieuwsbrief 17: Oude schoenen kopen.
Zaterdag 23 aug. 2014.   Gisteren hebben we rondgekeken in diverse winkels en boodsc
Meest gelezen
Nieuwsbrief 08: Hij doet het!
31 aug. 2013.   De Groene Tulp kan rijden. Na een korte onderbreking door z’n
Nieuwsbrief  05: Groene Tulp op Pitstopdag bij Ten Kate Racing.
28 april 2013.   De recordmachine is inmiddels zo ver klaar, dat hij op zijn wielen
Nieuwsbrief 07: Groene Tulp nadert testfase.
22 juli 2013.   Aalt Toersen breekt sleutelbeen. Nou is het ook wat. Zijn we bij
Nieuwsbrief 04
18 maart 2013. Model gekleurd en PK’s gemeten. Het schaalmodel is er nu in de kleuren zoa
Nieuwsbrief 11: De nieuwe Tulp
4 februari 2014.   We kunnen nu wat foto's laten zien van de totaal vernieuwde recor
Nieuwsbrief 09: De eerste proefrit
21 oktober 2013   Proefrit. Bij een eerdere poging kwamen we er achter dat er no

Nieuwsbrief 21: Alles voor vandaag afgelast.

Woensdag 27 aug. 2014.

 

Voor de middag: Wachten

Hi guys, how are you doing today? Wij horen dat de hele dag en dan kost het weinig moeite om een leuk gesprek te krijgen.

De I-phone wekker van Hennie stond vanmorgen op 5:15 u. afgesteld, maar om 5:00 u. klonk al duidelijk uit de radio de stem van een zangeres met “I am getting up  . . .”.  Meteen d’ruit, het sanitair testen, ontbijt en brood klaar maken voor tussen de middag, truck inladen en weg. Om iets na zessen kwamen we aan bij het randmeer en daar was de “gate” juist open zodat we direct aan konden sluiten bij de rij die de oversteek naar de pits ging maken. Vanochtend was de tocht door het pekelwater precies 2 mijlen. We werden onderweg gepasseerd door het team dat gisteren bij de sluiting pal voor ons in de rij stonden en we volgden hun naar de “pre-start area” zodat we netjes op dezelfde plek stonden als bij sluiten gisteren. Het had vannacht nog wat geregend, dus we waren er al een beetje op voorbereid toen we om 8.00 uur te horen kregen dat er om half negen een “riders meeting” zou zijn. Daar werd ons verteld dat de International (lange) Course in redelijke staat was en dat de Mountain Course (onze baan) er goed bij lag, maar het oppervlak was toch nog wat vochtig en het zou beter zijn dat de zon nog even haar werk deed, anders was de kans heel groot dat na een paar runs de baan afgekeurd zou moeten worden. De starts werden uitgesteld en om 13.00 uur zou er een nieuwe riders meeting zijn met nadere berichten. De weersverwachting voor vandaag en de rest van de race week zijn prima.

Bij de koffietent hebben we gesproken met een Amsterdams echtpaar uit Nieuw Zeeland die, na drie jaar voorbereiding en restauratie, juist begonnen zijn aan een trip van vijf jaar door Noord en Midden Amerika en Europa in hun Mercedes 220S uit 1957 met daarachter een Travel Sleeper. Ze zijn te volgen op hun website www.classicstrider.com en ze komen natuurlijk over een paar jaar ook door Nederland. Ze zijn hier met een Nieuw Zeelands Raceteam dat rijdt met een elektrische motor met zijspan.

Ons Goene Tulp Raceteam is vanmorgen druk met de computers.  Die van Maarten waar de software voor het lezen en wijzigen aan de ontsteking op staat, is onderweg tijdens de vlucht gecrashed. Jan Maarten heeft een laptop bijzich welke een mobiele internet verbinding heeft en hij heeft deze software van internet kunnen downloaden. Met een usb stickje is die software ook op de laptop van Hennie (waar we de nieuwsbrieven mee maken) gezet, zodat we die software beschikbaar houden als Jan Maarten weer vertrekt.   Probleem is wel dat de accu van die PC nu leeg is en we hebben geen adaptor meegenomen. Jan Maarten moet voor 12.00 nog weer met de huurauto door het randmeer teruggebracht worden en dan kan meteen de adaptor opgehaald worden.  Het wachten duurt erg lang en daarom hebben we maar een fotosessie ingelast. JanMaarten heeft een heel grote camera bij zich en een aantal van z’n foto’s vind je hieronder. Leuk voor de familie.  

 

Na de middag: Afgelast

Ondanks de stralend blauwe lucht en felle zon werd ons tijdens de tweede riders meeting meegedeeld dat het evenement voor vandaag is afgelast. De organisatie is er van overtuigs dat er morgen, de laatste dag van de race week, volop gereden kan worden en de mensen die gisteren bij de start weggestuurd zijn houden hun plek in de rij. Dus wij behoren morgen weer bij de eersten en moeten  opnieuw vóór zeven uur ons plekje ingenomen hebben want anders vervalt het voorrecht en moeten we achteraan. Weer heel vroeg opstaan!

We zijn dus vanmiddag vroeg op de camping en ja hoor, er wordt weer een grote picknick tafel opgescharreld, de racer gaat er op en het Raceteam begint te sleutelen op de camping. Stel dat we morgen mogen starten en we rijden sneller dan de recordtijd en de returnrun gaat ook goed, dus een verbetering, dan moeten we daarna weer naar de officials in Impound en moeten we onder toezicht de cilinderkop er weer af halen. Dat alles gaat zo lang duren, dat we vrijwel zeker weten dat er daarna voor ons geen starts meer zullen zijn. Dus laten we er maar vanuit gaan dat het morgenochtend meteen de laatste kans is.  Dit wetende gaat nu alles uit de kast. Andere cilinder, uitlaat, enz. worden gemonteerd en de mannen doen hun stinkende best voor die laatste kans om het record boven de 100 mph te krijgen. Voor een 50cc-tje is dat echt “awesome”!

 

Op de schouders die man en die motor! Er is heel hard gewerkt voor dit resultaat en dan eindelijk deze beloning. Sommige dingen moesten nog op het allerlaatste moment geregeld worden. Martijn van Emot Racing uit Assen: de Heidenau banden die je voor ons geregeld hebt zijn perfect  op het zout! De mensen van de Aspen brandstof: prima brandstof waar we mee rijden en dat geldt ook voor de Motul olie waar Aalt  zo aan gehecht is.

 

Vanaf 6.00  u. in de morgen, voordat de zon opkomt, gaat de “gate” naar het zout open. Voor ons zien we een lange rij auto’s aan het eind van de verharde weg het “randmeer” inrijden op weg naar de pits.

 

Vroeg in de ochtend een bakje koffie en leuk gesprekje met het NieuwZeelands team bestaande uit Nederlanders, Amerikanen en Nw. Zeelanders.

 

Het is toch een wonder dat uit zo’n klein 50cc cilindertje zoveel PK’s gehaald kan worden. Onze  grote sponsor Cees Lubbers zal zeggen dat er heel veel vermogen in gaat en Aalt zal zeggen dat er heel veel vermogen uit komt.

 

Maarten en Jan Maarten achterop de pick-up met de laptop aan de ontstekingvan de brommer. 

 

Het Green Tulip Bonneville Racing team.

 

Aalt met het Green Tulip Bonneville Support Team Jan en Aalt D. 

 

Nog een keer de nieuwe  wereldrecord houder in de 50cc klasse met gedeeltelijke stroomlijn.

 

Het volledige Team Groene Tulp. De samenwerking is fantastisch en ieder heeft z’n rol, van truck chauffeur tot monteur, eieren bakker, kok en boekhouder. 

 

Dit alles is mogelijk gemaakt door Cees Lubbers Classics Racing, de sponsors op onze ruggen, de club van 100 en club van 50 en allen die ons, op welke manier dan ook, hebben geholpen bij dit resultaat en wat er nog komen gaat met de echte Groene Tulp. Duim ophoog voor die mensen!

 

Groeten uit Wendover, USA

Team Groene Tulp / CL  Classics Racing   

 

Nieuwsbrief 22: de laatste racedag.

Donderdag 28 aug. 2014.

 

Voor de middag: Eerste run mislukt.

Helaas kwam Aalt vanmorgen maar tot 94 Mph en dat is niet genoeg. Er wordt al weer volop gesleuteld achtrerop de pick-up en we staan weer in de rij bij de pre-start area.

Gisteren is er tot kwart voor elf doorgewerkt. Er kwam nog een Amerikaan langs die vroeg: “What the hell are you doing guys”. Gelukkig was hij ook deelnemer en begripvol. Het zuigerveertje bleek een beetje vast te zitten. Cilinder, zuiger en uitlaat zijn vervangen, maar bij het proefdraaien op de camping werd een beetje koelwater lekkage geconstateerd. Aalt D. en Gerrit ging laat nog succesvol op jacht naar wat kit om dit probleem te verhelpen.

In de loop van de avond hadden we nog twee keer vuurwerk. Eerst waren Aalt D. En Gerrit bezig met een slijptol, wat een mooie vonkenregen op de camping veroorzaakte en  even later was er een echt vuurwerk in de stad vanwege de viering van Laborday. Om kwart voor elf werd het signaal “brand meester” gegeven waarna we veel te laat naar bed gingen want om vijf ging de wekker al weer af.

Om ruim voor zeven stonden we okselfris in de rij te wachten. Hennie had gisteren de T-shirts gewassen in de prullebak met een sopje van haarshampoo. Niet dat we nu mooie schone T-shirts dragen, maar we stinken niet meer zo erg. Hoewel we bijna vooraan in de “Slow” rij bij de pre-start stonden, duurde het toch nog erg lang voordat we mochten oprijden naar de start op de Short Course. De “Intermediates” (sneller dan 125 MPH) voor de Short Course gingen dit keer voor. Bij de start werd al snel duidelijk dat er iets niet helemaal 100% in orde was. Er was te weinig vermogen aan boord en Aalt moest tijdens de run zelfs een keer terugschakelen naar vijf. De tijd was 94 Mph, dus onvoldoende en we zijn als een speer terug gereden naar pre-start. Met wat geluk krijgen we vandaag nog een startkans .   

 

Na de middag: Tweede run lukt ook niet.

De accu was nog eens goed opgeladen en de carburateur vervangen. Proefdraaien op de pick-up in de wachtrij ging prima, dus vol goede moed wachten op de tweede run. Dat duurde heel erg lang. Het was uiteindelijk drie uur toen Aalt mocht starten. Om vier uur zou het evenement eindigen, dus twijfelachtig of we nog een return run zouden kunnen maken. Bij het starten van de motor ging het meteen al mis. Het luistert allemaal zo nauw en als er maar iets hapert, dan kun je het het wel shaken. Voor een record moet alles perfect zijn. De tijd viel erg  tegen: 74 mph en dat was lang niet genoeg. We hebben alles maar snel ingepakt en zijn naar de camping vertrokken voor de grote schoonmaak.  

 

Planning.

Volgens ons Roadbook is het vanmiddag om drie uur afgelopen en gaan we later deze dag al beginnen aan de terugreis naar LA, maar dat gaat niet lukken. De racedag is een uur langer gemaakt, we moeten de auto’s grondig schoonmaken want overal zit zout en we zijn allemaal bekaf. We blijven nog een nachtje in Wendover en zullen morgen vertrekken naar Las Vegas. Dat is een heel eind, maar daarvoor is erop onze route  geen camping, dus we moeten wel. Zaterdag komen we dan aan in LA. Aalt,Gerrit en Maarten  moeten zondagochtend al weer heel vroeg opstaan om het vliegtuig te kunnen pakken. Hennie en Dik (de kwartiermakers) moeten zaterdagmiddag hun huurauto ophalen want zij blijven nog een weekje vakantie vieren.  Zij moeten de racer weer inkratten en zorgen dat alles weer thuis in Zwolle komt. Aalt D. en Jan zullen daarbij helpen.  Aalt T. heeft wel de boodschap meegegeven dat alles zo goed mogelijk schoongemaakt moet worden en waar we niet bij kunnen moet WD40 in gespoten worden. Het beetje rek dat in de planning zat is daarmee helemaal op.

Het is vrijwel zeker dat dit de laatste nieuwsbrief is, want in Las Vegas konden we de vorige keer ook niet op internet. Thuis bij Aalt D. in LA zal het wel weer lukken om op onze website te komen. Eerst zal ik dan weer alle Oost Europeese spam van het gastenboek moeten halen (helaas, zoals gebruikelijk) en daarna zal ik kijken of ik iets op de site kan zetten. We zouden het leuk vinden als jullie een reactie in het gastenboek op onze site zetten.

Wij hebben de tijd hier afgewisseld met wachten en keihard werken onder moeilijke omstandigheden, maar er wel heel erg van genoten. We hebben tot op het laatst gewerkt  aan een nog beter resultaat, dat is niet gelukt maar we zijn wel dik tevreden met wat we bereikt hebben: 2 Wereldrecords!  We hopen dat jullie in Nederland er ook van  genoten hebben  en dat jullie ons blijven steunen voor net zo’n goed resultaat volgend jaar met de Groene Tulp 50cc Streamliner. Dat record in die streamliner klasse moet terug naar Nederland en als er een team is dat in staat is om dat te realiseren, dan is het dit Groene Tulp Team! We kennen nu de klappen van de zweep en hebben aangetoond dat we in staat zijn om zo’n missie goed voor te bereiden en te doen slagen. Ieder die denkt dat het een makkie is, die moet dat maar eens proberen. Ook al rij je in Nederland 200 km/u, doe het dan maar eens hier op de zoutvlakte. We zien hele hordes zware machines met cilinderinhouden van meer dan 30 keer onze 50cc en die nog niet aan onze snelheid komen.

 

Bedankt!

We willen besluiten met dank te zeggen aan alle sponsors die ons geholpen hebben met deze records en dan beginnen we natuurlijk met Cees Lubbers. Cees was de eerste die geloofde in de droom van Aalt en hem de helpende hand toestak. Super van jou Cees en je kunt trots zijn op jouw team!

Hieronder de namen van onze andere sponsoren in willekeurige volgorde:

Aspen

Brouwer Motors

Foekema Ultrasap

Koers Polyester Techniek

De Sprong Metaal

Kreidler.nl    website

Kingsbergen Bouwbedr.

Kon. Luchtmacht

Professional Welders

Salland Hosting

Motul

BCCP fuel systems

Buitenhuis Straal en Spuitbedrijf

Topham vergasertechnik

De Ruiter metaal

KDM 50

Ten Kate Motoren

Emot.nl

JMPB parts

Sticker Zwolle

Het Motorrijwiel

Alle leden club van 100

Alle leden club van 50

 

 

Sleutelen in de nacht.

 

We hebben vandaag weer heel veel moeten wachten want in onze categorie zijn verreweg de meeste deelnemers.Soms heb je het gevoel dat het niet eerlijk gaat, maar dat komt waarschijnlijk omdat wij de spelregels niet altijd begrijpen. Ze doen het al jaren zo en je hoort niemand klagen. 

 

Eva Hakansson had vandaag een heel goede dag en zij verbrak haar eigen record. Ze had nu een gemiddelde van 240 mijlen per uur en ze wil nog harder.

 

De een rijdt op eigen kracht de motor naar de start en de ander gebruikt gewoon een eenvoudig wagentje om de motor mee door de pekel te verplaatsen.

 

Als je niet van sleutelen houdt, maar wel heel hard wil rijden, dan koop je zo’n Suzuki Hayabusa en kun je meteen met de allersnelsten meedoen. Er waren er heel veel. 

 

Dit kleine stevige mevrouwtje had haar mannetjes goed onder de duim. Het was voor haar ook het eerste jaar dat ze mee deed met de eigen constructie op basis van HD Sportster blok met Buell ingrediënten. Haar beste tijd was 78 Mph. Zij is eigenaar van een brillenbedrijf en had ook een Nederlander in dienst waar ze erg tevreden over was. Het  kenteken van haar auto spreekt voor zich

 

 

 

Aalt met Juliana Wellingford, de dame waar Aalt deze week het FIM wereldrecord van af pakte. Deze charmante dame vatte dat heel sportief op, maar was wel blij dat zij het AMA record behield, omdat zij bij de AMA net een andere klasse rijdt dan Aalt. Voor de FIM is dat wel dezelfde klasse.

 

Het dagelijkse ritueel, de geleende auto schoonmaken. Dit keer heel grondig want het is beter dat de eigenaar niet kan zien dat we hem in het zout gebruikt hebben.

 

Hier Aalt met de sponsors BCCP fuel systems uit Gramsbergen,  Hans en Wineke ten Broeke. Zij waren gisteren pas aan het eind van de middag aangekomen, net toen alles was afgelast. Nu hebben ze ons de hele dag gezelschap gehouden.

 

 

Groeten uit Wendover, USA

Team Groene Tulp / CL  Classics Racing   

 

 

 

: Строительство домов под ключ. Быстрая строительство домов под ключ недорого. Строительство кирпичных домов под ключ. Технология строительства каркасного дома. Качественное строительство каркасных домов. Строительство домов каркасно щитовых. Ремонт крыши частного дома. Быстрый ремонт своими руками частный дом. Частный дом капитальный ремонт. Самоделки для рыбалки видео. Лучшие самоделки для рыбалки своими руками. Самоделки для рыбалки фото.
Укладка ламината своими руками. Какова стоимость укладки ламината. Работа укладка ламината. Бизнес идеи для начинающих. Как начать бизнес без вложений. Строительный бизнес с чего начать. Фото поделки своими руками. Лучшие поделки для сада своими руками. Как сделать поделку своими руками. Дизайн гостиной фото. Красивый дизайн гостиной в квартире. Гостиные маленькие дизайн.